Akiknek fontos a minőségi építészet

A Média Építészeti Díja támogatói különösen fontosnak tartják az építészeket, mint azokat az embereket, akiknek víziójuk van a minőségi környezetről és arról az építészetről, amelyet büszkeség és öröm létrehozni, mert szép, élhető, tartós és emeli az élet minőségét.

LEGYETEK TI IS A DÍJ TÁMOGATÓI >> 

 

Druck Az Austrotherm évtizedek óta a hazai hőszigetelőanyag ipar meghatározó tényezője az Austrotherm Kft., amely mindig is elkötelezett volt a minőség, az innováció, a környezetvédelem  és az energiatakarékosság mellett.

ENERGIAHATÉKONYSÁGI KÜLÖNDÍJ

t_europadesign Az Europa Design 20 éve képviseli olyan közületi terek berendezéseinek, anyagainak gyártóit, mint a Herman Miller, a Wilkhahn vagy a Barrisol, továbbá támogatja a hazai építészeti és design közösséget, és ezek oktatási, szakmai érdekvédelmi szervezeteit.

BELSŐÉPÍTÉSZETI KÜLÖNDÍJ

lechner_logo_ Lechner Tudásközpont a Miniszterelnökség szakmai háttérintézményeként az építészet, az elektronikus építésügy, az intelligens városi szolgáltatások és a térségi tervezés képviselője Magyarországon. A Tudásközpont Építésügyi Dokumentációs Központja számtalan építészeti és városépítészeti tervdokumentációt, fényképet, filmet őriz az 1949 és 1990 közötti időszakból. A Különdíj célja, hogy felhívja a figyelmet a hazai építészeti örökség II. világháború után keletkezett alulértékelt alkotásaira.

LEGJOBB 1945 UTÁN ÉPÜLT ÉPÜLET REKONSTRUKCIÓJA KÜLÖNDÍJ

 t_hbreavis A HB Reavis ingatlanfejlesztéssel foglalkozó nemzetközi csoport, melyet 1993-ban alapítottak Pozsonyban. Tevékenységi köre az Egyesült Királyságra, Lengyelországra, Csehországra, Szlovákiára, Magyarországra és Törökországra terjed ki. A vállalat által eddig felépített korszerű irodaépületek, bevásárló- és szórakoztató központok, valamint logisztikai létesítmények összesített alapterülete mintegy 917 500 négyzetmétert tesz ki, emellett több mint 1 millió négyzetméternyi fejlesztés már a tervezési, engedélyezési vagy építési fázisban van. A HB Reavis teljes körűen integrált üzleti modell alapján végzi tevékenységét, mely a fejlesztést, az építést, az ingatlankezelést és a beruházáskezelést egyaránt magában foglalja. A HB Reavis erős piaci pozícióját számos díj és elismerés támasztja alá, többek között a 33 Central projektért kiérdemelt „London legjobb irodaépülete 2015” díj, valamint a CEE Quality Award „Az év fejlesztője 2015-ben” kategóriája.

MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA KÖZÖNSÉGDÍJ – ÉPÜLET KATEGÓRIA

 t_mapei A Mapei Kft. az építőipari segédanyag gyártás- és forgalmazás egyik legjelentősebb piaci szereplője Magyarországon. Egészség- és környezettudatosan fejlesztett termékeket és szakmai szolgáltatásokat kínálnak.

MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA – ÉPÜLET KATEGÓRIA

 t_lafarge A LAFARGE 2011 júliusában kezdte meg tevékenységét Magyarországon és az építőipar számára az egyik meghatározó cementgyártójává vált egyedi megoldásaival. A LAFARGE Cement Magyarország Kft. célja partnerei és végfelhasználó igényeinek teljes körű kiszolgálása innovatív, kitűnő minőségű cementtermékekkel – mind ömlesztett, mind zsákos formában. A hatékony és fenntartható ipari folyamatok kialakítása során a vállalat kiemelt figyelmet fordít a környezet védelmére, a természeti erőforrások megőrzésére és a helyi közösségekkel való együttműködésre is.

MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA KÖZÖNSÉGDÍJ – TERV KATEGÓRIA

  A Market Építő Zrt. az 1996-os megalakulása óta eltelt 21 évben Magyarország egyik vezető építőipari cégcsoportjává vált. A teljes mértékben magyar tulajdonú építőipari vállalat az egyik legnagyobb forgalmú és kapacitású, professzionális magasépítő Magyarországon. A céget Scheer Sándor vezérigazgató irányítja, és évente közel 50 beruházást valósít meg – párhuzamosan átlagosan 30-35 építkezésen. A Market Építő Zrt. története legsikeresebb évét zárta 2016-ban, árbevétele elérte a nettó 87,1 milliárd forintot, 51 megbízásukból pedig 46 a versenypiaci szektorból érkezett. A gyors és hatékony kivitelezés, valamint az ügyfélközpontúság jegyében működő társaság a tavalyi évet 181.221.000 átadott négyzetméterrel zárta, ennek legnagyobb részét ipari és logisztikai létesítmények, irodaházak, közintézmények és szállodák, valamint kereskedelmi célú ingatlanok és sportlétesítmények tették ki. A cégcsoport dolgozóinak összlétszáma 2016-ban 720 fő volt.
  A Szabadság téri új designközpont, a pointOne egy hagyományos bemutatóterem helyett egy komplexebb showroom. Egymáshoz szorosabban, lazábban kacsolódó terek szövedéke. Vannak zártabb és nyitottabb részek – üvegfallal elhatárolt tárgyaló, dupla magasságú földszinti tér, egy lounge rész magasított pulttal, körülötte bárszékekkel. Az egész kicsit olyan, mint egy hívogató klubhelyiség. Szándékosan, hiszen a pointOne szakmai találkozóhely is, ahol építészek, belsőépítészek, lakberendezők inspirálódhatnak, alkothatnak. A tárgyaló a cég partnerei számára is igénybe vehető. A pointOne többek között a MILLIKEN, FLORIM, CP PARQUETT, DIESEL LIVING, KAZA CONCRETE, CEDIT, INKIOSTRO BIANCO, VITRA márkák képviseleteként a lakberendezés teljes szegmensében kínál megoldásokat – a designkiegészítőktől a burkolatokig.
 t_nka A Nemzeti Kulturális Alap az elmúlt húsz évben a hazai és határon túli magyar kulturális élet finanszírozásának legmeghatározóbb intézménye lett. Fő célkitűzései közé tartozik a források stabilizálása, illetve új bevételek bevonása a pályáztatásra fordítható keretösszeg bővítéséért. Ennek érdekében az Alap az elmúlt években számos együttműködési megállapodást kötött kormányzati és civil szervezetekkel egyaránt, szakmai kollégiumai pedig átfogó támogatási programokat hirdettek meg az állami szerepvállalás erősítése érdekében a kultúra területén.
 t_dornbracht A Dornbracht korszerű és magas technológiájú fürdőszobai és konyhai dizájner szerelvényeket és kiegészítőket gyártó nemzetközi, családi tulajdonban [apa és két fia] lévő cég. A Dornbracht alapelve a “Culturing Life”, vagyis a technológiai előrehaladás, a kényelem és a minőség összehangolása.

INDEX KÜLÖNDÍJ

Holland Királyság budapesti Nagykövetsége A Holland Királyság budapesti Nagykövetsége támogatja a rendezvény holland vendégeinek – Indira van’t Klooster és Janneke Franke úti- és szállásköltségét.
A MEVA egy olyan zsalugyártó középvállalat, amely világszerte 40 telephellyel rendelkezik. A cég központja Németországban, a fekete-erdei Haiterbachban van. Itt találhatók a kutatást, fejlesztést, gyártást végző és a logisztikáért, műszaki feladatokért és az árusításért felelős részlegek.Sok találmánya és újítása ma már a szakma általánosan használt standard eszközévé vált: a moduláris keretes zsalurendszertől kezdve a zsalukapcson keresztül egészen a zárt keretprofilig.
A MEVA kb. 500 munkatárssal és világszerte 40 telephellyel rendelkezik.
A Fischer Hungária a németországi anyavállalattal rendelkező fischer multinacionális cég leányvállalata Magyarországon. A fischer legfontosabb és központi jelentőségű vállalati területe a rögzítési rendszerek, mely területen kimagasló szakértelemmel és több mint 14 000 termékkel rendelkezik. Az innovatív saját fejlesztéseknek köszönhetően, vállalatuk világszerte elismert és megbecsült szakértővé vált, amikor biztonságos és gazdaságos rögzítésekről van szó, melyet az 1000 dolgozóra eső 13,2 szabadalom-bejelentés is híven tükröz. Teljeskörű szolgáltatásuk célja optimális műszaki megoldást nyújtani gyorsan és rugalmasan az éppen aktuális rögzítési feladathoz a tervezéstől a kivitelezésig, akár szoftveres segítséggel. Vezérelveik: innováció, felelősségvállalás, megbízhatóság.
A FAKRO Kft. a lengyel FAKRO leányvállalata, amelyet 1991-ben alapítottak és mára a világ második legnagyobb tetőablakgyártójává vált innovatív technológiájának és folyamatos fejlesztésének köszönhetően. Tetőablakokat, fénycsatornákat, felülvilágító ablakokat, padlásfeljáró lépcsőket és ezek kiegészítőit forgalmazza.

ZSŰRI KÜLÖNDÍJA

Egyre több hazai építésnél találkozhatunk ALIPLAST alumínium nyílászáró rendszerekkel, amelyek kiválóan alkalmazhatóak vendéglátó helyek, ipari létesítmények, közintézmények, irodaépületek, családi házak és más épületek nyílászáróiként. A belgiumi központú cégcsoport termékeinek magyarországi forgalmazását az ALIPLAST MAGYARORSZÁG KFT látja el. Az ALIPLAST hat esztendeje tartó, folyamatosan növekvő piaci részesedése annak a mutatója, hogy a vevői igények maximális kiszolgálása mellett, a gyorsan és pontosan szállított kiváló minőségű és kedvező árfekvésű termékekre igényt tart a hazai építőipar.
Európában egyedülálló városi szövet jött létre a Ligetben, ahol a zöldfelületi kikapcsolódás és a kulturális, rekreációs intézmények sokasága több mint egy évszázada egyenértékűen van jelen a park életében és közösen adják azt a karaktert és vonzerőt, amelyek a Ligetet a legkedveltebb fővárosi parkká tették és teszik. A Liget Budapest Projekt célja az ország történetének legnagyobb léptékű park- és tájépítészeti munkáját ötvözze egy, a millenniumi idők óta nem látott intézményfejlesztési programmal. Így lesz 2020-ra élhetőbb, a mostaninál jóval zöldebb és korszerűbb, vonzó intézményekkel gazdagabb a park, ismét méltón egykori fénykorához.

MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA TERV

Az 1937-ben alapított Canon Inc. a világ 116 országában van jelen. A vállalat az OCÉ csoport felvásárlásával a szélesformátumú nyomtatók piacának meghatározó szereplője lett. A Canon termékeit a hazai felhasználók a gyorsasággal, a megbízhatósággal és a kiemelkedő nyomatminőséggel azonosítják.
Arisztotelész Retorika című könyvében olvashatjuk a nyilvános előadásra készülőnek a feladatáról azt, hogy beszédének helyet kell készíteni hallgatósága lelkében. A Szónok Születik Retorikaiskola kísérte a 2017-es MÉD-finalisták prezentációs felkészülését. A finalisták egy egynapos képzési alkalom keretében abban kaptak segítséget, hogy a téralkotás művészetében már megszerzett jártasságukat kiegészítsék azzal, ami egy négyperces előadást világosabbá és élvezetesebbé tehet.